معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران جدول تغییرات نرخ طرح ترافیک سال آینده را بهتفکیک محل سکونت و حضور در ترافیک و نوع معاینهی فنی اعلام کرد. شهرداری تهران درحالی از سال آینده طرح ترافیک ۱۳۹۸ را اجرا خواهد کرد که براساس اعلام معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، قرار است نرخ ورود به طرح ترافیک براساس نرخ تورم و حداکثر ۱۵ درصد افزایش یابد.
محل سکونت | حضور در ترافیک | نوع معاینهی فنی | نرخ سال ۱۳۹۷ (تومان) | نرخ سال ۱۳۹۸ (تومان) |
---|---|---|---|---|
داخل محدوده (با ۵۰ درصد تخفیف) | غیراوج | برتر | ۱۳،۴۴۰ | ۷،۲۴۵ |
داخل محدوده (با ۵۰ درصد تخفیف) | غیراوج | عادی | ۱۶،۸۰۰ | ۹،۶۶۰ |
داخل محدوده (با ۵۰ درصد تخفیف) | یک سر اوج | برتر | ۱۹،۲۰۰ | ۱۰،۳۵۰ |
داخل محدوده (با ۵۰ درصد تخفیف) | یک سر اوج | عادی | ۲۴،۰۰۰ | ۱۳،۸۰۰ |
داخل محدوده (با ۵۰ درصد تخفیف) | دو سر اوج | برتر | ۲۸،۸۰۰ | ۱۵،۵۲۵ |
داخل محدوده (با ۵۰ درصد تخفیف) | دو سر اوج | عادی | ۳۶،۰۰۰ | ۲۰،۷۰۰ |
خارج محدوده | غیراوج | برتر | ۱۳،۴۴۰ | ۱۴،۴۹۰ |
خارج محدوده | غیراوج | عادی | ۱۶،۸۰۰ | ۱۹،۳۲۰ |
خارج محدوده | یک سر اوج | برتر | ۱۹،۲۰۰ | ۲۰،۷۰۰ |
خارج محدوده | یک سر اوج | عادی | ۲۴،۰۰۰ | ۲۷،۶۰۰ |
خارج محدوده | دو سر اوج | برتر | ۲۸،۸۰۰ | ۳۱،۰۵۰ |
خارج محدوده | دو سر اوج | عادی | ۳۶،۰۰۰ | ۴۱،۴۰۰ |
بهای طرح ترافیک برای ساکنان محدوده در سال آینده ۵۰ درصد کمتر از سایر محدودهها تعیین شده است. بهای طرح ترافیک سال ۱۳۹۸ برای خودروهای بدون معاینهی فنی برتر ۱۵ درصد افزایش یافته است. بهای طرح ترافیک برای خودروهای دارای معاینهی فنی برتر، کمتر از ۸ درصد افزایش یافت. ساعات قبل از ۱۰ صبح و بعد از ۱۶ عصر، بهعنوان ساعتهای اوج ترافیک صبح و عصر درنظر گرفته میشود. همچنین، ملاک محاسبهی حضور در ترافیک اوج یا غیراوج، اولین و آخرین مشاهدهی پلاک خودرو در دوربینها است.
هنگام نگارش این متن اینستاگرام نسخهی ۱۴.۱ است و طی این مسیر کموکاستیهای بسیاری را برطرف و امکانات متنوعی را نیز به خود اضافه کرده است که از جدیدترین این تغییرات میتوان به امکان ارسال پستهای آلبوم در سایز آزاد، امکان ارسال استوریها از طریق دایرکت، نظرات تو در تو مانند فیسبوک و... اشاره کرد. در ادامه به معرفی بخشهای این اپلیکیشن و ترفندهای مربوطه میپردازیم.
ثبت نام در اینستاگرام یکی از راحتترین عضویتهای موجود در اپلیکیشنهای اجتماعی است. در همان ورود اول، از شما خواسته میشود که اطلاعات اکانت خود را برای ورود به اکانت وارد کنید. اگر این اولین مراجعهی شما است، میتوانید با لمس گزینهی Sign Up و سپس Signup with email or phone number وارد صفحهی ساخت اکانت شوید تا با وارد کردن ایمیل یا شماره تلفن خود، در برنامه ثبت نام کنید. اگر از روش ایمیل استفاده کنیدT میتوانید بدون تأیید لینک فعالسازی، وارد اینستاگرام شوید. اما اگر شماره تلفن را وارد کنید ابتدا باید کد تأیید را که به شما پیامک شده است در برنامه وارد کنید تا به مرحلهی بعد بروید.
در مرحلهی بعدی از شما خواسته میشود تا نام کامل خود (دلخواه) و یک رمز عبور برای اکانت انتخاب کنید. بعد از تکمیل این بخش و لمس گزینهی Next، به مرحلهی اصلی یعنی تعیین نام کاربری یا آیدی خواهیم رسید. آیدی مورد نظرتان را وارد کنید و بعد از تأیید آزاد بودن آن، به مرحلهی بعدی بروید.
در این بخش از شما خواسته میشود تا برای پیدا کردن دوستان احتمالی، اکانت خود را به اکانت فیسبوک متصل کنید. اگر به هر دلیلی تمایلی به انجام اینکار ندارید گزینهی Skip را انتخاب کنید تا به مرحلهی آخر ثبت نام وارد شوید.
در این بخش اینستاگرام مخاطبان شما را اسکن میکند و هر شخصی که اکانت اینستاگرام داشته باشد (با این شرط که شماره تلفن خود را در اکانت ثبت کرده باشد) به شما معرفی میکند تا در صورت تمایل او را فالو کنید. پیشنهادهای خود اینستاگرام نیز در تب جداگانهای به شما نمایش داده میشوند تا با مرور محبوبترین پیجهای این شبکه، موارد دلخواه را فالو کنید.
کار تمام است. اکنون وارد محیط اینستاگرام شدهاید. برای انتخاب عکس پروفایل نیز کافی است به پروفایل خود مراجعه کنید و با لمس طولانی روی عکس خام فعلی، یا مراجعه به بخش Edit You Profile عکس مورد نظرتان را انتخاب و آپلود کنید.
در نوار ابزاری که در پایین صفحه قرار دارد ۵ گزینه وجود دارد که به جز گزینه میانی که مربوط به ارسال پست جدید است و در ادامه آن را معرفی میکنیم، ۴ گزینه دیگر به ۴ بخش اصلی اینستاگرام اختصاص دارند.
گزینهی اول (آیکون خانه) مربوط به بخش اصلی برنامه یا به اصطلاح Feed-ها است. این بخش مانند Home Page فیسبوک عمل میکند و پستهای ارسالشده توسط اشخاصی که آنها را فالو کردهاید بهصورت یکجا در این بخش به نمایش گذاشته میشوند. این بخش در ابتدا پستها را به ترتیب زمان انتشار نمایش میداد که متاسفانه در اقدامی عجیب از سوی مسئولین اینستاگرام و با وجود مخالفتهای اکثر کاربران این شبکه، ترتیب نمایش پستها کاملا به هم ریخت و هم اکنون پستها بهصورت به هم ریخته و شانسی نمایش داده میشوند. البته خود اینستاگرام اعلام کرده است که ترتیب پستها را طوری نمایش میدهد که پستهایی که برای شما مهمتر است در بخش بالاتر نمایش داده شود؛ اما در عمل شاهد چنین موضوعی نیستید و پستها بهصورت کاملا Random نمایش داده میشوند.
گزینهی دوم (آیکون ذره بین) بخش جستجوی اینستاگرام است که در آن به موارد مهم و بااهمیتی دسترسی خواهید داشت.
اولین بخش که در بالای صفحه قرار گرفته، مربوط به بخش جستجو است. در این قسمت با چهار تب متفاوت (Top, People, Tags و Places) روبهرو خواهید شد. اگر کلمه مورد نظر شما در بخش اکانتها (People) جستجو شود، صفحههای مربوط به آن و اگر همین کلمه در بخش هشتگها (Tags) جستجو شود نیز تمامی عکسهای مرتبط با موضوع جستجوشده، برای شما به نمایش در خواهد آمد. بخش Top نیز ترکیبی از آیدیها، هشتگها و مکانها است و زمانی که کلمهای را در کادر جستجو وارد میکنید میتوانید در تب Top تمامی موارد مهم را اعم از هشتگ و... مشاهده کنید
دومین بخش مربوط به یک نوار باریک است که در آن میتوانید لایو ویدیوها و استوریهای محبوب و منتخب را مشاهده کنید تا در صورت تمایل آنها را تماشا کنید. اگر با مفهوم لایو ویدیو یا استوری آشنایی ندارید در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد.
بخش سوم نیز مربوط است به عکسها و ویدیوهایی که بهصورت اتفاقی از حسابهای مختلف اینستاگرام (که فالو نکردهاید) به شما نمایش داده میشوند. این انتخابها بر اساس علایق شما صورت میگیرد، به این معنا که اینستاگرام با آنالیز افرادی که فالو کردهاید و تصاویری که لایک میکنید، عکسها و ویدیوهایی که احتمالا برای شما جالب است، در این بخش برای شما نمایش میدهد.
گزینهی سوم (آیکون قلب) بخش مدیریت اعلانها است. این بخش شامل دو برگه جداگانه با عنوان You وFollowing است. در بخش You اگر کسی برای شما درخواست دوستی بفرستد، عکس شما را لایک کند یا برایتان کامنت بگذارد به شما اطلاعرسانی خواهد شد. در تب دوم نیز میتوانید اطلاعات مختصری از افرادی که آنها را فالو کردهاید پیدا کنید. برای مثال میتوانید متوجه شوید که دوستتان چه عکسهایی را لایک یا به تازگی چه صفحهای را فالو کرده است.
گزیه چهارم (آیکون آدمک) نیز پروفایل شخصی شما است. در این بخش تمامی عکسها و ویدیوهایی که ارسال کردهاید وجود دارند و میتوانید به تغییر اطلاعات اکانت خود بپردازید.
دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه عنوان کرد امروزه پلتفرمها در سراسر جهان به یک حوزه رسانهای و اقتصادی تبدیل شدهاند و روی این پلتفرمها قسمتهای بزرگی از اقتصاد جهان شکل خواهد گرفت. در کشورمان نیز پلتفرمها به خوبی شکل گرفتهاند و در حوزههای مختلف چون اطلاعات بانکی و حمل و نقل، آموزشی و بهداشتی پلتفرمهای خوبی داریم. در حال حاضر تعدادی از پلتفرمها و سکوهای مفید در این حوزه فعال هستند که هم باعث اشتغال میشوند و هم به خوبی با یکدیگر رقابت میکنند، اما همچنان در حوزه رسانه کمی از کشورهای خارجی عقب ماندهایم؛ زیرا در پلتفرمها و سکوهای پیام رسانی حجم زیادی از اطلاعات تبادل میشود که باید برای جبران این این عقبماندگی فعالیتهای زیادی انجام شود.