فروش نرم افزار اتوماسیون اداری در اهواز ، نرم افزار تحت وب

فروش نرم افزار آنلاین و پخش زنده ، اتوماسیون اداری آنلاین و تحت وب ، پخش زنده

فروش نرم افزار اتوماسیون اداری در اهواز ، نرم افزار تحت وب

فروش نرم افزار آنلاین و پخش زنده ، اتوماسیون اداری آنلاین و تحت وب ، پخش زنده

قیمت الحاقیه بیمه شخص ثالث انواع خودرو

الحاقیه چیست ؟ 
هر تغییری در مشخصات بیمه نامه، مانند افزایش مبلغ بیمه، که به درخواست بیمه گذار و با موافقت بیمه گر صورت می گیرد با صدور الحاقیه بیمه نامه انجام می شود.
این مدرک جز لاینفک بیمه نامه است و به این دلیل صادر می شود که این گونه تغییرات را نمی توان در متن بیمه نامه اولیه اعمال کرد و هر تغییری در این بیمه نامه از طریق صدور الحاقیه بیمه نامه خواهد بود.
با توجه به ورود به ماه حرام و افزایش دیه در این ماه میخواهیم بررسی کنیم که گرفتن الحاقیه بیمه ضروری است یا خیر؟
سقف بیمه نامه خودروها 220 میلیون تومان میباشد و دیه یک شخص 253 . بر این اساس در صورت کشته شدن شخص در تصادف و نداشتن الحاقیه بیمه در ماه جاری ، راننده علاوه بر هزینه بیمه موظف به پرداخت تقریبا 33 میلیون میباشد تا پول دیه کامل شود . اما اگر خسارت جانی وارد نشد و فقط نقص عضو اتفاق افتاد به طور مثال پای شخصی در تصادف شکسته شد ، اگر بیمه الحاقیه نداشته باشد میزان پرداختی توسط بیمه کافی است و نیازی به پرداخت هزینه از طرف راننده مقصر نیست . 
قیمت الحاقیه بیمه  از دفاتر بیمه به تعداد ماههای باقی مانده به انتهای زمان بیمه و مبلغ بیمه خودرو بستگی دارد . که برای پراید از 70 هراز تومان تا 15 هراز تومان متغیر است . هرچه تعداد ماههای باقی مانده بیشتر باشد مبلغ الحاقیه نیز بیشتر است . به عموان مثال اگر یک ماه تا انتهای زمان بیمه باقی مانده باشد هزینه صدور الحاقیه 15 هزارتومان برای خودروی پراید میباشد.
پس بر این اساس داشتن الحاقیه فقط برای ماه حرام و در صورت خسارت جانی ، ضرورت پیدا میکند. در صورت وارد شدن خسارت فقط به خودرو یا خسارت در حد شکستگی عضو یا پرداخت صورتحساب بیمارستان بیمه شخص ثالث به تنهایی کافی میباشد.
بیمه گذاران برای دریافت الحاقیه افزایش سقف تعهدات بیمه نامه (تعهدات مالی و بدنی ثالث و حوادث راننده) باید به همان واحدی که بیمه نامه خود را دریافت کرده اند، مراجعه کنند. در صورت دسترسی نداشتن به نماینده صادر کننده بیمه نامه شخص ثالث، برای دریافت الحاقیه به شعب اصلی شرکت بیمه در همان شهر یا شهرهای دیگر مراجعه شود.
به گزارش سایت خبری بامرام ، سیداسدالله جولایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ بر اساس قوانین فقهی با ورود به ماه حرام، نرخ دیه تغییر می‌ کند و‌ نرخ دیه در ماه حرام امسال در مقایسه با ماه‌ های حرام سال‌ های گذشته، افزایش 15 درصدی داشته و مبلغ آن دو میلیارد و 530 میلیون ریال تعیین شده است.
وی ادامه داد:‌ اکنون 989 راننده به علت تصادف مشمول پرداخت دیه شده‌ اند و از آنجا که توان پرداخت هزینه دیه را نداشتند در زندان‌ های کشور به سر می‌ برند.
مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به وجود قانون بیمه اجباری شخص ثالث تصریح کرد: با اصلاح و تصویب این قانون در شهریور سال 1378، هرچند مشکلاتی برای برخی بیمه‌ شدگان وجود داشته اما در غالب موارد به دلیل تعهدات شرکت بیمه‌ گر، بسیاری از رانندگان زندانی دیر یا زود از حبس رهایی یافته و درصد قابل توجهی از افرادی که در زندان باقی مانده‌ اند، افرادی هستند که در خرید الحاقیه سهل‌ انگاری کرده‌ اند.
جولایی افزود: در پنج سال گذشته نزدیک به شش هزار نفر در سوانح رانندگی در نوروز جان خود را از دست داده‌ و حدود 700 نفر نیز در نوروز سال 95 به علت تصادفات جان سپرده‌ اند که این زنگ خطر و یک هشدار جدی نسبت به دریافت نکردن الحاقیه‌ های بیمه شخص ثالث است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد